-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:4855 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

غسل چگونه است؟
ج1ـ غسل به دو طريق انجام داده مي شود: 1ـ غسل ترتيبي 2ـ غسل ارتماسي.
غسل ترتيبي: در غسل ترتيبي بايد به نيت غسل، اول سر و گردن را بشويد بعد از تمام شدن سر و گردن، طرف راست بدن را بشويد و بعد از تمام شدن طرف راست بدن، طرف چپ بدن را غسل بدهد و بشويد.
براي آن كه يقين كند هر سه قسمت (سر و گردن، طرف راست بدن، طرف چپ بدن) را كاملا غسل داده، بايد هر قسمتي را كه مي شويد مقداري از قسمت هاي ديگر را هم با آن قسمت بشويد، بلكه احتياط مستحب آن است كه تمام طرف راست گردن را با طرف راست بدن تمام طرف چپ گردن را با طرف چپ بدن بشويد.
غسل ارتماسي: در غسل ارتماسي اگر به نيت غسل ارتماسي به تدريج در آب فرو رود تا تمام بدن زير آب رود غسل او صحيح است و احتياط آن است كه يك دفعه زير آب رود. توضيح المسائل مراجع عظام مسئله 361ـ363ـ367 صفحات 132ـ140ـ138.
انسان به دو چيز جنب مي شود كه بايد غسل كنيد: 1ـ آميزش (جماع) 2ـ بيرون آمدن مني، چه در خواب باشد چه در بيداري، چه با شهوت باشد چه بدون شهوت، چه كم باشد و چه زياد، چه با اختيار باشد چه بي اختيار.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.